Heb je interesse om als werkgever een beleid rond telewerken uit te stippelen? Dat pak je beter meteen goed aan. In deze toolbox vind je een pak informatie waarmee je aan de slag kunt. Zowel over de juridische aandachtspunten, de praktische stappen als over de voor- en nadelen van telewerk. Laat je ook inspireren door onze praktijkvoorbeelden!
Webinars
Gelet op de snel wijzigende regelgeving betreffende de Covid-19 crisis is het mogelijk dat bepaalde info die wordt meegegeven in de opgesomde webinars niet meer up to date is. We raden daarom aan dit erbij te vermelden ofwel na te gaan of er nieuwere versies van de betreffende webinars bestaan / er andere meer up-to-date webinars kunnen vermeld worden.
Webinar “Debatteren over thuiswerk”
22/09/2020 om 14u.
De COVID crisis heeft ons genoopt om thuiswerk te organiseren in vele bedrijven. Hoewel dit allemaal eenvoudig leek, werden we toch geconfronteerd met verschillende verrassingen, zowel langs de kant van de werknemers als langs de kant van de werkgever. Hoe kunnen we de organisatie verbeteren en hoe zal dit verder evalueren in toekomst?
Een debat met verschillende organisaties: HP, Stoomlink, ACV, Bardoffice, SD-Worx.
Dit mag je niet missen!
Volg hier onze webinars over telewerk
Webinar 4 : digitaal werken & ICT-tools
De huidige situatie - Covid-19 crisis - heeft geleidt tot nieuwe praktijken voor werkgevers en werknemers. In het bijzonder tot telewerk, dat soms verplicht of sterk aanbevolen is voor ieder wiens functie het toelaat. Teams en afdelingen die vroeger in eenzelfde kantoor samenwerkten en vergaderden, werken nu op afstand. Deze plotse verandering viel niet te voorspellen, maar creëert een nood aan digitaal werken. Hoe pak je digitaal vergaderen aan? ICT-tools zijn ontzettend handig, maar weet je welke tool je wanneer best kiest en hoe je ermee omgaat?
Slides die getoond werden tijdens het webinar, vind je hier.
Webinar 3 : Telewerk als reactie op COVID-19
De huidige situatie - Covid-19 crisis - heeft geleidt tot nieuwe praktijken voor werkgevers en werknemers. In het bijzonder tot telewerk, wat aanbevolen is voor ieder wiens functie het toelaat. Teams en afdelingen die vroeger in eenzelfde kantoor samenwerkten en vergaderden, werken nu op afstand. Deze plotse verandering viel niet te voorspellen, maar roept nieuwe vragen op: hoe zorgen we ervoor dat alles vlot verloopt? Welke tools verdienen de voorkeur? Hoe zorg je voor een goede communicatie tussen alle medewerkers? Hoe waarborg je de productiviteit? Moeten we ons zorgen maken over het psychosociale risico dat verbonden is aan het isolement van werknemers?
Slides die getoond werden tijdens het webinar, vind je hier.
Webinar 2 : Nieuwe vormen van telewerk
Heel wat mensen denken spontaan of zelfs uitsluitend aan thuiswerk als er over telewerk gesproken wordt.
Nochtans zijn er heel wat andere opties: kantoorbussen, coworking spaces, satellietkantoren, … noem maar op.
In dit webinar willen we je de verschillende opties leren kennen.
Misschien is er wel eentje bij dat perfect bij jouw bedrijf of organisatie zou passen?
Met medewerking van:
Webinar 1 : Hoe telewerk implementeren in mijn bedrijf?
Ons eerste webinar over de implementatie van telewerk vond plaats op 1 april 2019. Naast uitleg over de voor- en nadelen en over het judirisch kader bevat het twee inspirerende getuigenissen van werkgevers.
Kijk gratis naar het webinar dat ongeveer 45 minuten duurt.
Programma :
14.00u | Wat is telewerken? |
14.05u | Waarom telewerk implementeren ? Welke voor- en nadelen? |
14.15u | Wettelijk kader, verzekering en vergoeding |
14.25u | 2 bedrijven aan het woord met concrete tips! |
Met medewerking van :